Make No Noise. Komorní opera Miroslava Srnky na festivalu Bregenzer Festspiele

Festival Bregenzer Festspiele (Vorarlbersko, Rakousko) uvedl v rámci svého 71. ročníku nové nastudování komorní opery Make No Noise úspěšného českého skladatele Miroslava Srnky. Celkem dvě představení režiséra Johannese Eratha se konala 17. a 19. srpna v moderních prostorách bregenzské Werkstattbühne.

Make No Noise, Srnkovo vůbec první jevištní dílo, vzniklo v roce 2011 na zakázku Bavorské státní opery. Libreto, jehož autorem je stejně jako u aktuální South Pole australský dramatik Tom Holloway, je inspirováno filmem Tajemství slov španělské režisérky Isabel Coixet (2005). V něm se na jedné ropné plošině uprostřed moře náhodně setkají dva lidé sužovaní traumaty z minulosti a společně se s nimi pokoušejí vypořádat. Ztvárnili je sopranistka Measha Brueggergosman a barytonista Holger Falk, v ostatních rolích vystoupili Annika Schlicht, Taylan Reinhard a Maciej Idziorek. Doprovázel proslulý soubor nové hudby Ensemble Modern pod vedením dirigenta Dirka Kaftana.

Kromě toho na festivalu zazněla – stejně jako Make No Noise v rakouské premiéře – Srnkova Eighteen Agents, kompozice pro devatenáct smyčcových nástrojů z roku 2012. Na koncertě 21. srpna ji přednesl Gérard Korsten a Symphonieorchester Vorarlberg.

Bregenzer Festspiele 

17. a 19. srpna 2016, Werkstattbühne

Miroslav Srnka: Make No Noise (2011) – rakouská premiéra

Režie: Johannes Erath, hudební nastudování: Dirk Kaftan

 

21. srpna 2016, Festspielhaus

Miroslav Srnka: Eighteen Agents (2012) – rakouská premiéra

Symphonieorchester Vorarlberg, dir. Gérard Korsten