Hudební 3

25. 10. 2018, 19.30 - Michal Kindernay

13. 9. 2018, 19.30 - Olga Stehlíková a Tomáš Braun

Fotogalerie

25. 6. 2018, 19.00 - Cometa, Espinal, Heuman

Ricarda Cometa (Peru/Argentina)
Jorge Espinal - preparovaná kytara
Tatiana Heuman - bicí
 
Ricarda Cometa (PE/AR)
ritual soundscapes – mutant noise – tropical dancing grooves 
„Jejich hudba je stejně niterná jako úder do žeber, lámou a pokrucují veškeré rytmy z Latinské Ameriky tak avantgardním způsobem, že nikdo ze současných adeptů této tradice, bez ohledu na to jestli pochází z punkového prostředí či elektronické scény, jim nesahá ani po kotníky. Klíčem je zde improvizace, narušují veškeré běžné běžné postupy a přetváří je v něco zcela nového, velice úderného. Osvobozují a dekolonizují je, vypouští je do divočiny noisu a lo-fi produkce, na divokou taneční párty plnou barev a mihotavých tvarů.“ 

Fotogalerie

14. 6. 2018 - VENTIL DUO

Dvojice Martin Brunner (flétny) a Jiří Vyšohlíd (klarinet, zobcové flétny, perkuse) patří již k legendám moderního jazzu u nás.

VENTIL DUO vzniklo na půdě královéhradeckého Divadla Drak v roce 1981. Na jaře 1984 získalo na 1. ročníku Československého jazzového festivalu v Karlových Varech 1. místo v kategorii Moderní jazz, a to ze čtrnácti soutěžících souborů. V tom samém roce pak triumfovalo v Kroměříži. Brunnerova a Vyšohlídova bezuzdná improvizace, navíc většinou pouze s dechovými nástroji, vycházela nejen z free-jazzu, který nebyl příliš tolerován vyšší kulturní mocí, ale též z performance, jež byla u nás oficiálně zcela neznámá. V jejich souhře naleznete prvky dada, surreálna, černého humoru i duchovní meditace, mísí se zde nízké s vysokým, zemitost, bezelstnost i ušlechtilost se živočišností a archetypálností...
V roce 1985 natočilo Ventil Duo jedinou gramofonovou desku – bylo to EP s pěti skladbami pro pantonskou edici Mini Jazz Klub (toto bylo číslo 42). Bohužel zůstalo až do dnešní doby pouze u ní. Duo přestalo existovat v roce 1990. V posledních patnácti letech vystoupili Brunner s Vyšohlídem jen sporadicky. Přibyla basová flétna, v níž našel Brunner opravdovou zálibu, Vyšohlíd občas zafouká do zobcové flétny, ale především se ponořil do hry na klávesové nástroje. Jejich hudba zní už jinak, samozřejmě, není to tolik free, ale i tak jsou jedineční.

Fotogalerie

31. 5. 2018, 20:30 hod. - MICHAEL WINTER

MICHAEL WINTER: REMEMBERING CLIVE WEARING

audiovizuální opera pro čtenáře, osmnáct světel a zvuk

Skladatel, programátor a teoretik MICHAEL WINTER přijede do Prahy představit svou video-operu Remembering Clive Wearing:
„Uznávaný hudebník a muzikolog Clive Wearing trpí po nakažení herpes encaphalitis jedním z nejhorších dokumentovaných případů amnézie. Jeho opatrovatelé mu doporučili, aby si psal deník. Remembering Clive Wearing je instalační opera, která jako libreto používá tento deník. V intervalech předepsaných už samotným textem jsou texty předčítány s doprovodem zvukového a světelného švitoření, případně vln aktivity nahrávek devíti Lamentationes Hieremiae prophetae (Wearing byl uznávanou autoritou na Lassovu hudbu), dlouhých tónů a ruchů, a taky světel.

Skladba má za cíl s úctou zpracovat důležitost paměti pro naše životy a osobnosti.“

Michael Winter: četba, světla, zvuk
Dramaturgie a úvod: Ian Mikyska

Skladba je v anglickém jazyce.

Michael Winter
„Ve svých skladbách se často zabývám jednoduchými procesy, v rámci kterých jsou dynamické systémy, situace a nastavení definované pomocí minimalistických grafických a textových partitur, které lze provést mnoha různými způsoby. Pro mě je vše co zažíváme vypočitatelné. Když vezmeme v úvahu tuto digitální filosofii, dává smysl, že is své nejotevřenější skladby považuji za algoritmické. I když to není vždy na povrchu poznat, ohledy na vypočitatelnost a epistemologii mají v mé praxi ústřední postavení. Často dávám dohromady epistemologické limity s uměleckou praktičností, a to pomocí zaměření se na hranice vypočitatelnosti z hudební a zážitkové perspektivy, a také díky spolupráci s dalšími umělci, matematiky a vědci, s cílem integrovat objekty, myšlenky a texty z různých oblastí do struktury mých skladeb.
Vystupoval jsem v Evropě a obou Amerikách, od malých sklepů po velká muzea či venkovní prostory (mimo jiné REDCAT, Los Angeles; Ostravské dny nové hudby; Tsonami Arte Sonoro Festival, Valparaiso; Huddersfield New Music Festival; Umbral Sesiones v Museo de Arte Contemporáneo, Oaxaca).   V roce 2008 jsem spoluzaložil the wulf., losangelskou organizaci pro experimentální performance a umění. V podobě laboratoře a hubu pro nové myšlenky se wulf. stal experimentem v tvorbě alternativních komunit a ekonomik. Podobným způsobem se ve své práci snažím podvracet diskriminativní konvence a hierarchie zkoumáním alternativních podob prezentace a interakce.“
http://www.unboundedpress.org/

 

 

Fotogalerie

15. 5. 2018, 19.30 hodin - ARARÁ: křest alba

Kvartet ARARÁ před třemi lety založily dvě improvizátorky a skladatelky - Lucie Páchová a Michaela Antalová. Přizvaly do něj Jana Chalupu (bicí souprava) a Ivana Kartáče (kytara). Zatímco na prvním albu se pro své volné improvizace inspirovali sibiřskou mytologií, jejich další album, jehož digitální podobu se chystají v Hudební 3 pokřtít, je založené na improvizovaném dialogu s terénními nahrávkami, které Lucie nasbírala během cest v Indii. Nahrávky zachycují nejrůznější fragmenty setkání a událostí od tlučení másla, pasení stád a prosévání prosa na úpatí Himalájí, přes tržnici a vlakové nádraží v Bombaji, až po svátky kmene Irula na pobřeží Tamilnadu. Hutné koláže zvuků jsou podnětem pro vytváření paralelních zvukových spletí, v níž kromě dvou bicích souprav figurují také preparovaná citera, hlas a objekty. Všichni čtyři členové působí v různých improvizačních uskupeních. Michaela je aktivní zejména na norské improvizační scéně (Fennel, Mikoo), Lucie a Jan se setkávají v ansámblech Talaqpo a Paleomnésis. Originální grafické zpracování nového alba má v rukou výtvarnice Lenka Kerdová.

Michaela Antalová - bicí, perkuse, objekty
Jan Chalupa - bicí, perkuse, objekty
Ivan Kartáč - el. kytara
Lucie Páchová - hlas, citera, objekty, synth

Ochutnávka z nového alba:
https://soundcloud.com/user-589721193/arara-butter
Album Lumaaq : https://ararara.bandcamp.com/

Fotogalerie

17. 5. 2018, 19:30 hod. - Richter & syn

Richter & syn
Veterán tuzemské alternativní hudební scény Pavel Richter prošel řadou sestav (Švehlík, Janota-Fidler-Richter, Richter Band aj.), v nichž se z rockového kytaristy postupem času stal průkopník ambientu v Čechách i pozoruhodný studiový mág, jemuž je kytara jen jedním z mnoha vyjadřovacích prostředků. V poslední době často vystupuje se synem Jonášem v „rodinné hudební firmě“ Richter & syn. V Hudební 3 Pavel Richter již vystoupil s Michalem Kořánem a je z toho živé album, s Jonášem se u nás představí poprvé.

Více v události.

Fotogalerie

26. 4. 2018 - LIVE CODING

KOLEKTIV
Kolektiv je otevřené mezinárodní sdružení tvůrců algoritmických vizuálů a elektronických hudebnic/níků respektujících tradici live codingu, umělecké formy využívající živé psaní kódu, vytvářející nástroje pro zvuk a obraz přímo před zraky diváků. Jako kolektiv příležitostně vystupují Alexandra Timpau, Michal Cáb, Katarína Gatialová, GND, Alexandra Cihanska-Machova, Kryštof Pešek, Jáchym Pešek, Jiří Rouš, Georgij Bagdasarov, Sara Pinheiro, Petr Zábrodský, Matěj Šenkyřík, Jonáš Svatoš. Složení se však při každém koncertu proměňuje a pohybuje se mezi pěti až dvanácti hráči.
V komorní Hudební 3 budou kódovat tři: Michal Cáb, Jonáš Svatoš a Kryštof Pešek
https://k-o-l-e-k-t-i-v.github.io/

10. 4. 2018 - Thereminové kvinteto

V Hudební 3 se v úterý 10. dubna při prvním společném vystoupení sejdou thereministé z různých koutů alternativní hudby, od klasičtějších pojetí po noise a esoterická ambientní vlnění.

Thereminové kvinteto - Grasha / Hrtan / Klouček / Polipný / Winklerová

Pět thereminů - jedno živé nadpozemské pásmo při bezpočtu odstínů jakékoliv barvy! Pět thereminů - to je víc než tři tenoři.
Dianu Winklerovou můžete znát z orchestrů (Smíchovská komorní filharmonie, Vinohradský symfonický orchestr), ale i přes jazz, folk a blues (Jamchestra, Ryba, Jana Štromská). Hostuje v různých kapelách a improvizačních uskupeních, kromě thereminu hraje i na příčku, hoboj a anglický roh.

Doc. Polipný a Prof. Hrtan stojí za Ether kolektivem, projektem patafyzického kolegia, v němž thereminy hrají důležitou úlohu. Vít Klouček je nezávislý thereminový ufolog, účastník mnoha improvizací k němým filmům.

Uncle Grasha aka Willhelm Grasslich je noisový hudebník a konceptuální umělec známý kapelami jako Uncle Grasha's Flying Circus, Surfin' Bazooka či Lhostejnost.

THEREMINOVÉ KVINTETO úterý 10. dubna, 19.30
Hudební 3 (tedy Besední 3 na Kampě)
Vstup zdarma, občerstvení zajištěno.

Fotogalerie

8. 3. 2018 - Milan Guštar

Večer 8. března v Hudební 3 svou audiovizuální tvorbu představí Milan Guštar. Tento organolog, pedagog, skladatel,  teoretik, pythagorejec, konstruktér i vynálezce, patří k nejoriginálnějším současným (nejen)hudebním tvůrcům a večer, na který vás zveme, pojme jako „přednášku s audiovizuálními ukázkami, ale méně mluvení a více hudby. Pustím nějaké novější a nějaké starší věci, většinou s vizuální složkou. Řeknu něco o nich, ukážu obrázky.“ Dodejme, že leckterá z těchto děl Praha ještě neměla šanci vidět a že se můžete těšit třeba na 11 (SFR), Cone, 240×Čtvero ročních období, Lorenzovu mucholapku a něco ze série Flex.

Hudební 3 (Besední 3, Praha 1)
MILAN GUŠTAR - 8. března, 19.30 

Vstup volný, občerstvení zajištěno.

Fotogalerie

Inzerce